Veteranrådgivningen
ET UDVALG UNDER VETERANSTØTTENVeteranrådgivningen
Telefonudvalget bestyrer Telefonlinjen. Telefonlinjen er en døgnåben telefon for veteraner. Denne passes 24/7 af en veteran som har lyst og evner til at snakke med veteraner og pårørende, der har brug for en snak og måske et godt råd.
Som frivillig på telefonlinjen, siger du ja til at deltage i vagtordningen, som betyder 4-5 telefon vagter pr. måned.
Herunder er anført hvem der er tilknyttet udvalget.
(Ved at trykke på personens navn, linkes automatisk til dit mailprogram og personens mailadresse indsættes i Til feltet).
Funktion | Navn | Telefonnummer |
---|---|---|
Formand | Niels Bannergaard | 21 73 41 50 |
Operativ leder | Agner Skjødt |
22 27 67 67
|
Formål:
- Rådgivningen etableres med et antal telefoner og frivillige rådgivere samt ressourcepersoner.
- Et fagligt veluddannet og erfarent team med baggrundsviden, erfaring og uddannelse inden for det sociale og sundhedsfaglige område med henblik på følgende opgaver:
- Støttende/lyttende/rådgivende samtaler med veteraner og pårørende
- Brobygning mellem veteranen, myndigheder, kommuner og institutioner
- Gældsrådgivning samt budgetlægning
- Vejledning vedr. nye økonomiske udfordringer
- Misbrugsrådgivning
- Rådgivning/hjælp omkring leje og almen lejelovgivning
- Udfordringer med straffe og færdselslovgivning
- Bindeled mellem Danmarks Veteraners lokalforeninger og veteranen samt pårørende